Meniu
Cosul Tau

Fulgi de ovaz 500gr, Enigma x TeamRA2

Nou
Fulgi de ovaz 500gr, Enigma x TeamRA2
  • Brand: Enigma
  • Cod: 6426390970749
10,00Lei
Fără TVA: 9,17Lei
Transport Gratuit
Pentru comenzi totale de peste 400 de RON, transportul este gratuit.
5% reducere
Ai 5% reducere pentru orice plata cu cardul
0769 068 326
Comanda telefonic intre orele: 09-18

Fulgi de ovaz 500gr, Enigma x TeamRA2


Fulgii de ovaz sunt realizati din cerealele integrale si au o valoare nutritiva deosebita. Prin tehnologia de fabricatie nu se modifica si nu se altereaza calitatile naturale ale boabelor de ovaz. Sunt 100% naturali, obtinuti la temperaturi care nu afecteaza compozitia initiala a bobului de ovaz. 

Fulgii de ovaz sunt bogati in carbohidrati, fibre solubile si insolubile, contribuie la mentinerea greutatii corporale, generand senzatie de satietate si diminuand apetitul. Ovazul contine intr-o proportie ridicata beta-glucan, o fibra solubila cu importante efecte hipocolesterolemiante si hipoglicemiante, dar si de reglare a greutatii corporale.

Comparativ cu celelalte cereale, ovazul contine cei mai multi aminoacizi esentiali. Dintre acestia, intr-o proportie considerabila se regaseste lizina, un aminoacid care sustine atat regenerarea si dezvoltarea masei musculare, cat si sistemul imunitar. Intrucat este bogat in aminoacizi, fulgii de ovaz sunt indicati in alimentatia vegetarienilor si veganilor.

100g fulgi de ovaz contin aproximativ 380kcal. Din acest motiv, se recomanda a fi inclusi in prima masa a zilei, la micul dejun, pentru a beneficia de toata energia necesara desfasurarii activitatilor din rutina de dimineata.

Datorita continutului bogat in beta-glucan (fibra care reduce apetitul, poftele alimentare si confera senzatia satietatii), ovazul este indicat si in cazul dietelor pentru slabit. Intrucat induce satietate, aceasta va conduce la reducerea cantitatii de calorii consumate pe parcursul zilei.

Fulgii de ovaz contin complexul de vitamine B, in special vitamina B1 (tiamina), B2, B6 si B9 (acidul folic), vitamina E si K.

In ceea ce priveste oligoelementele, in compozitia fulgilor de ovaz regasim: fosfor, cupru, magneziu, fier, zinc, potasiu, calciu, nichel, mangan.

Pe langa aportul nutritiv complex, fulgii de ovaz confera o multime de alte beneficii organismului uman, contribuind la mentinerea unei stari excelente de sanatate


Ce sunt fulgii de ovaz? De ce ar fi bine sa ii incluzi in alimentatia ta?

Utilizat initial ca planta furajera in alimentatia cailor si a altor animale erbivore, ovazul a inceput inca din Evul Mediu sa fie integrat treptat si in alimentatia de zi cu zi a oamenilor, in special in cadrul populatiilor din nordul si centrul Europei.

Ovazul (Avena Sativa) este o planta erbacee ce apartine familiei Gramineae, avand tulpina de tip pai si inflorescenta sub forma de spic. Culturile de ovaz sunt foarte populare indeosebi in Scotia si Anglia, ovazul fiind ingredientul principal al multor preparate: de la terci (porridge), la budinci, prajituri sau biscuiti. In Romania, zonele cele mai favorabile cultivarii ovazului se afla in Podisul Transilvaniei, in Campia de Vest si in nordul Moldovei.

In dieta zilnica, ovazul face parte din grupa cerealelor esentiale datorita aportului sau nutritiv ridicat. Poate fi introdus in alimentatie sub forma de boabe, tarate, faina, gris sau fulgi, chiar si sub forma de lapte vegetal. Dintre toate aceste tipuri, fulgii de ovaz reprezinta varianta cea mai versatila si usor de adaptat mai ales micului dejun si gustarilor rapide.


Te-ai intrebat vreodata cum se obtin fulgii de ovaz? Raspunsul este foarte simplu. Iata cum:

Ajunse la maturitate, boabele de ovaz sunt recoltate, apoi sunt curatate de impuritati (nisip, pleava sau alte ierburi) si sunt separate in functie de dimensiuni.

In urmatorul stadiu, cu ajutorul unui utilaj specific, sunt indepartate cojile pentru a obtine crupele de ovaz.

Crupele sunt supuse unui tratament cu aburi, de absorbtie a umezelii, proces necesar pentru inhibarea activitatii anumitor enzime lipolitice care, in cazul in care nu ar fi neutralizate, ar descompune grasimile din cereale pentru a elibera acizi grasi, conducand la rancezirea crupelor de ovaz si, implicit, la un gust amar al acestora.

Crupele sunt trecute printr-un utilaj industrial specific care le confera o forma turtita. In functie de dimensiunea initiala a boabelor, se obtin fulgi de ovaz si fulgi de ovaz fin.

Fulgii uscati sunt ulterior ambalati.

Datorita proceselor blande de productie, aproape toate substantele nutritive continute in fulgii de ovaz raman active, astfel incat exista o multime de beneficii pentru care sa-i incluzi in alimentatia ta.

Informatii nutritionale:

Valorile nutritionale medii ale fulgilor de ovaz:

  • Valoare energetica: 1587 kJ / 379 kcal
  • Grasimi: 8,75 g (din care acizi grasi saturati: 1,25 g)
  • Glucide: 86,25 g (din care zaharuri: 1,25 g)
  • Fibre: 12,5 g
  • Proteine: 16,25 g
  • Saruri: 0,01 g

Actiuni si Beneficii:

  • Actiune hipocolesterolemianta - conform unor studii realizate la Colegiul de Medicina al Universitatii din Kentucky, 40g/zi de fulgi de ovaz scad cu 20% nivelul de colesterol si, in special, fractiunea LDl sau „colesterolul rau”.
  • Actiune anticanceroasa - scad in special riscul aparitiei cancerului de colon.
  • Actiune laxativa - vindeca simptomele constipatiei, sustin sanatatea tractului digestiv.
  • Actiune diuretica
  • Regleaza greutatea corporala
  • Actiune hipoglicemianta - mentin nivelul de zahar din sange la un nivel relativ constant, fiind indicati pentru prevenirea aparitiei diabetului de tip 2.
  • Actiune antioxidanta - protejeaza celulele impotriva radicalilor liberi si reduc stresul oxidativ.
  • Rol antiinflamator si de protectie a pielii - fulgii de ovaz sunt eficienti in tratarea iritatiilor, a mancarimilor, a eruptiilor cutanate, datorita avenantramidelor (compusi fenolici renumiti pentru proprietatile lor antiinflamatorii).
  • Regleaza tensiunea arteriala - elimina riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.
  • Imbunatatesc calitatea somnului - aminoacizii din compozitia fulgilor de ovaz stimuleaza productia de melatonina, hormon ce este asociat cu inducerea somnului. Vitamina B6, prezenta in tabelul nutritional al ovazului, contribuie la reducerea stresului si, implicit, la reducerea incidentei insomniilor.
  • Scad riscul de aparitie a astmului la copii
  • Stimuleaza imunitatea impotriva infectiilor - beta-glucanul impreuna cu zincul din compozitia ovazului au rolul de a conduce neutrofilele catre zona din corp care prezinta o infectie si confera capacitatea de a elimina bacteriile ce au facut posibila aparitia infectiei.
  • Mentin sanatatea sistemului osos - datorita continutului ridicat de fosfor si calciu.
  • Actiune tonica si energizanta - fiind o sursa de carbohidrati complecsi, nutrientii sunt absorbiti lent in organism. Continutul ridicat de mangan contribuie la functionarea optima a metabolismului.

Precautii, atentionari si sfaturi:

Nu contine: organisme modificate genetic

Alergeni:

posibil sa contina urme de gluten

produs intr-o unitate care ambaleaza si proceseaza cereale, mustar, soia, nuci, alune si susan.

Precautii:

Ovazul nu contine gluten si poate fi inclus in dieta voastra, atata timp cat respectati cateva reguli:

Verificati intotdeauna eticheta. Este important de evitat contaminarea incrucisata.

Retineti ca „fara gluten” nu inseamna neaparat a fi complet, 100% „fara gluten” si luati in calcul cat de grava este starea dumneavoastra.

Daca suferiti de boala celiaca, eliminati complet ovazul apoi reintroduceti-l treptat si urmariti daca simptomele reapar. Doar un numar mic de pacienti cu boala celiaca se lupta si cu intoleranta la ovaz.

Atentionari:

Consumat in cantitati obisnuite, ovazul nu este toxic si nu prezinta afecte adverse. Cu toate acestea, exista posibilitatea ca el sa nu fie bine tolerat de catre cei care sufera de alergie la ovaz, de intoleranta la nichel sau la alti compusi ai sai.

Consumul excesiv de ovaz poate provoca: disconfort stomacal sau abdominal, flatulenta, cresterea peristaltismului.

Mod de preparare si consum:

Fulgii de ovaz se pot consuma in diferite moduri, dupa preferinte: in lapte, iaurt, ceai, cu sau fara adaos de fructe uscate, alune, nuci, sau in diferite mancaruri: salate, supe, chiftele, ardei umpluti, sarmale, etc.

La micul dejun sau la cina, ca gustare sau masa principala, versatilii fulgi de ovaz se preteaza la o multime de combinatii alimentare.

Poti obtine un porridge rapid si delicios inmuind fulgii de ovaz cu apa sau cu lapte (inclusiv lapte vegetal, precum cel de migdale sau de cocos) sau cu iaurt, dupa care poti adauga un varf de scortisoara, miere sau alt indulcitor. Poti combina porridge-ul cu fructe (mar, banane sau fructe de padure), cu seminte sau cu fructe uscate.

Cu cat fulgii sunt mai fini, cu atat se dizolva mai repede in lichidul preferat. Fulgii extrafini se inmoaie in cateva minute in lichidele la temperatura camerei si instant in lichidele fierbinti.

Poti incerca diverse retete, de la fursecuri din fulgi de ovaz si stafide, la briose, biscuiti, prajituri, batoane de cereale, granola, clatite. Poti adauga fulgi de ovaz si in compozitia pentru paine.

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Rău Bun
Captcha