Colagenul este o substanță proteică esențială pentru organismul și sistemul nostru uman.  Împreună cu elastina, acesta asigură o funcționare optimă a întregului organism, fiind benefic pentru oase, articulații și piele. Având rol de regenerare celulară și făcând parte din structura țesuturilor conjunctive, producția de colagen lichid este esențială pentru sănătatea noastră. Organismul uman produce colagen de la sine, însă după vârsta de 35 de ani cantitatea lui scade semnificativ, fiind nevoie de o stimulare naturală a producției de colagen lichid

Ce alimente produc substanță proteică de colagen?

  • Lichidele non-calorice. Consumă cât mai multe lichide neîndulcite, de preferat apă, limonadă sau ceaiuri pentru a preveni apariția ridurilor și deshidratarea

  • Antioxidanții. Pentru a menține elasticitatea pielii consumă alimente ce conțin antioxidanti precum: broccoli, aronia, avocado,  ceai verde, afine, etc.

  • Cereale integrale.  Consumate regulat, îmbunătățesc sistemul digestiv și stimulează producția de colagen

  • Peștele. Bogat în omega 3, în special somonul și tonul, întăresc celulele și mențin sănătatea acestora

  • Legumele roșii. Consumând roșii, sfecla roșie și ardei roșii, îți protejezi pielea împotriva ultravioletelor și vei stimula producția de colagen din organism

  • Legumele verzi. Varza, spanacul, brocoli sunt producători de colagen lichid, sunt bogate în vitamina C și au proprietăți antioxidante

  • Legumele portocalii. Consumă morcovi și cartofii  dulci, deoarece conțin vitamina A, care ajută la menținerea și regenerarea pielii 

  • Ouăle. Sunt o producție naturală a acestei substanțe,  fiind bogate în proteine

  • Soia. Acționează ca un antioxidant, datorită substanței de genisteina, un compus care oprește îmbătrânirea pielii

  • Ceaiul alb. Protejează colagenul de activitatea enzimelor, iar consumul regulat previne apariția ridurilor

  • Criticele. Au capacitatea de a transforma aminoacizii în colagen: portocalele, lămâile și grapefruitul.

Este dovedit științific că sănătatea noastră este influențată de ceea ce mâncăm. Pentru a avea o alimentație echilibrată, sunt recomandate alimentele bogate în vitamine, zinc și cupru pentru stimularea producției de colagen lichid. Mai mult, supa preparată din oase de pui, porc, vită sau pește ajută la asimilarea în organism a calciului, magneziului, colagenului, etc.. Nu uita să incluzi în dieta ta zilnică și următoarele alimente: usturoi, fasole, nuci, caju, afine, zmeură, mure, kiwi, ananas, mango, guava. Un factor care determină descompunerea de colagen din organism, sunt razele ultraviolete. În sezonul mai cald sau în vacanță într-o zonă cu temperaturi ridicate, apelează la binecunoscuta cremă de protecție împotriva razelor solare, pentru a evita pierderea de colagen și îmbătrânirea pielii.


De asemenea, suplimentul CH Alpha Plus,  este producător de colagen, având în compoziția sa 100 % produse naturale. Este dovedit științific, acest supliment este foarte eficient în regenerarea cartilajelor și a țesuturilor conjunctive din întregul organism. Beneficiile acestuia se resimt în tot sistemul imunitar, dar și în sistemul nervos. Fiolele de colagen, CH Alpha Plus, pătrund rapid în fluxul sanguin și sunt asimilate imediat de cartilajele deteriorate și țesuturi. Susține sănătatea coloanei vertebrale, a articulațiilor, a oaselor și ligamentelor, a tendoanelor, mușchilor și vaselor de sânge, împiedicând apariția bolilor și a altor complicatii. 

Pentru a avea cele mai bune rezultate, e important să consumi cât mai multe alimente sănătoase și să adopți o rutină corectă și naturală. Astfel, vei putea menține nivelul optim de colagen din organism și astfel o stare de bine fizică și psihică continuă.