Colesterolul este o substanță care intră în compoziția chimică a membranelor ce înconjoară și protejează ficatul, măduva spinării, creierul și alte țesuturi. De asemenea, acesta circulă prin sânge sub forma de agregate de proteine numite lipoproteine. În funcție de densitatea acestor lipoproteine, avem două tipuri de colesterol: 

  • LDL (Low Density Lipoprotein) –  “colesterolul rău” 

  • HDL-C (High Density Lipoprotein) – “colesterolul bun”

 

Calitatea stilului de viață și consumul excesiv de alimente lipsite de nutrienți calitativi sunt obiceiuri care duc la creșterea nivelului de colesterol din corp. De asemenea, fumatul, alcoolul sau stresul, influențează direct starea colesterolului, care duce la complicații și diverse probleme cu inima. 

Care este nivelul optim de colesterol în sânge?

Ca orice altă substanță/ moleculă din corp, colesterolul poate fi măsurat prin analiza de sânge, fiind necesar ca înainte să nu se consume lichide sau alimente cu cel puțin 9 - 12 ore înainte. În ceea ce privește rezultatul, colesterolului îi aparțin patru valori, care se măsoară în miligrame pe decilitru și se încadrează în următorii parametri:


  • Colesterol total - valori bune: < 200 mg/dl, valori la limită: 200 - 239 mg/dl, peste limita normală: > 240 mg/dl;

  • LDL: valori bune: < 100 mg/dl, valori la limită: 120 - 159 mg/dl, peste limita normală: > 160 mg/dl;

  • HDL: valori bune: > 60 mg/dl, valori la limită: 40-50 mg/dl, peste limita optimă: < 40-50 mg/dl;

  • Trigliceridele: valori bune: < 149 mg/dl, valori la limită: 150 - 199 mg/dl, peste limita optimă > 200 mg/dl.

 

Prevenirea colesterolului ridicat în sânge

Colesterolul în cantități ridicate în corp se depune pe vasele de sânge, care crește riscul unor accidente vasculare, înfundarea arterelor, atacuri de cord sau insuficiență renală. Toate aceste afecțiuni pot fi prevenite printr-un stil de viață echilibrat: gestionarea stresului, consumul de alcool doar pentru ocazii speciale, evitarea fumatului și introducerea unor alimente naturale, care consumate în fiecare zi nu dăunează sănătății organismului. Printre acestea se numără: 

  • Nucile si migdalele crude

Nucile conțin o cantitate considerabilă de omega 3, acizi grași și sunt bogate în grăsimi monosaturate, pe care împreuna cu migdalele le vei putea include în prima masă a zilei. Consumând nuci și migdale, vei face un obicei sănătos care te va proteja de bolile de inimă. 

 

  • Fulgii de ovăz 

Un obicei recomandat și sănătos este înlocuirea cerealelor din comerț (care conțin tot felul de arome artificiale și E-uri), cu fulgii de ovăz clasici. Poți adaugă și câteva fructe pentru un gust mai bun, iar astfel reduceți din riscul problemelor cardiace cu 20%. Cerealele integrale conțin un număr mare de vitamine, fibre și minerale, prin care datorită nutrienților de calitate din compoziție, ajută la scăderea colesterolului.

 

  • Legumele verzi

Încă de când suntem mici am fost învățați că legumele sunt importante pentru sănătate. Legumele verzi sunt benefice, deoarece  acționează ca niște antioxidanți pentru dăunători de pe artere.

 

  • Fasole

Fasolea roșie e bogată în proteine vegetale și fibre solubile, care ajută la scăderea colesterolului și care oferă saturație pentru mai mult timp.

 

  • Suplimentele alimentare

Este indicat ca suplimentele naturale să fie recomandate și luate după sfatul medicului. Consumând ceai de colesterol, menții nivelul normal al colesterolului și sprijini metabolismul. Un ceai pentru colesterol are în compoziția sa ingrediente, precum: frunze de ceai verde, frunze de rozmarin, frunze de anghinare, păpădie, ventrilica, cicoare și ulei esențial de lămâie. Datorită acestor ingrediente, consumul regulat de ceai împotriva colesterolului, ajuți la reducerea considerabilă a acestuia și în același timp, ajuți la protejarea ficatului și reducerea nivelului de lipide din sânge. În funcție de indicațiile medicului, durata unei cure cu ceai colesterol durează între 2-3 luni.

Un alt tratament naturist este cu Colesterol Control, pentru persoanele depistate cu un nivel crescut de trigliceride și colesterol. Comprimatele Colesterol Control,  conțin extracte de usturoi și anghinare. Usturoiul protejează sistemul cardiovascular și împiedică formarea de cheaguri. Guggul din Colesterol Control, este una din alternativele naturiste cel mai des folosite, el ajută la stimularea ficatului de a arde excesul de grăsimi și de a metaboliza colesterolul produs de acesta. Colesterolul în cantități normale, previne apariția numeroaselor afecțiuni.

E important să consumați alimente care ajută la procesul de detoxifiere al  organismul și la scăderea nivelului de colesterolul din sânge. Acesta este un element esențial pentru organism, dar cantitățile ridicate duc la probleme grave. Cu ajutorul remediile naturale veți putea elimina încet încet colesterolul rău, până ajungeți la o limită normală.